Εξάμηνο: Δ’
Θεωρία: 2 ώρες
Εργαστήριο: 2 ώρες
Άσκηση: 2 ώρες
Χαρακτήρας: Υ
Περίγραμμα ύλης: Θεωρητικό μέρος και εργαστηριακό μέρος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ − Ορισμός της Ηχοληψίας, προσδιορισμός του αντικειμένου της, και στη συνέχεια εστίαση στους βασικούς κλάδους της, την ηχογράφηση στο Studio (δισκογραφία) αφ’ ενός και την κάλυψη συναυλιών αφ’ ετέρου – Συγκριτική παρουσίαση των μεθόδων ηχογράφησης με στόχο την ανάδειξη του εύρους των απαιτουμένων γνώσεων και ικανοτήτων του ηχολήπτη – Αναφορά στην επίδραση του ακουστικού σχεδιασμού του studio στο τελικό αποτέλεσμα, στη σημασία του monitoring, και σχετικά εκτενής ανάλυση της αλληλεπίδρασης “τεχνικών “ ηχογράφησης και ακουστικού χαρακτήρα του studio - ΨΥΧΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ − Ανάλυση της αντίληψης των βασικών χαρακτηριστικών του ήχου: Συχνότης , ένταση, φάσμα. Ανάλυση του Masking effect. − Αντίληψη του χώρου: Precedence effect και Binaural αντίληψη - ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ - Ιστορική αναδρομή και παρουσίαση / θεμελίωση του μοντέλου της Stereo Αναπαραγωγής πάνω στους νόμους της Ακουστικής και της Ψυχοακουστικής - RECORDING STUDIO − ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ − Θεωρητικού τύπου εισαγωγή στην εργαστηριακή (στο studio) εργασία: Αναλυτική και σε βάθος παρουσίαση όλων των συνδέσεων, με τρόπο που να αναδεικνύεται η λογική των και να εμπεδώνεται η διαδρομή που ακολουθεί το σήμα σε κάθε περίπτωση - ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ - Πολικές εξισώσεις και διαγράμματα, συγκριτικές παράμετροι απόκρισης αυτών - Τεχνικές ″Close miking″ ηχογράφησης, γενικοί βασικοί κανόνες.