Ο φοιτητής μετά την επιτυχή παρακολούθησή του έχει τις βασικές πληροφορίες για τη δομή φυσικών και ανθρωπογενών οικοσυστημάτων της χώρας μας, την αλληλεπίδρασή τους με τον άνθρωπο άλλοτε και τώρα, καθώς και ιδέες για την αντιμετώπιση προβλημάτων με τις ελάχιστες δυνατές "απώλειες" και τα μέγιστα δυνατά "οφέλη".
Το μάθημα περιλαμβάνει ένα σύντομο γενικό μέρος για τη διαχείριση των οικοσυστημάτων και μετά αναφέρεται σε έξι φυσικά οικοσυστήματα (Μακκία, Φρύγανα, Αλπικά, Παράκτια, Σπήλαια και Βραχονησίδες), σε άλλα δύο φυσικά με δύο υποκατηγορίες το καθένα, δηλαδή Γλυκών νερών (με ποτάμια και λίμνες) και Δασών (με φυλλοβόλα και αειθαλή), και σε δύο ανθρωπογενή οικοσυστήματα (Πόλεις και Αγροοικοσυστήματα).
Η εσωτερική δομή προσέγγισης του κάθε οικοσυστήματος περιλαμβάνει παραγράφους για τη χλωρίδα, την πανίδα, τη χρήση, καθώς και την οικολογική και οικονομική σημασία του.
Να δοθούν στο σπουδαστή οι βασικές γνώσεις για φυσικούς και ανθρωπογενείς τύπους οικοσυστήματα διαδεδομένους στη χώρα μας και νύξεις για την πολυπλοκότητα των πολλαπλών τους χρήσεων.
Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή διαλέξεων, που υποστηρίζονται από διαφάνειες (ή ηλεκτρονικές διαφάνειες σε Power Point). Στο πρακτικό μέρος, οι φοιτητές ασκούνται στην επίλυση προβλημάτων επί χάρτου (κατασκευή ενός μεγάλου ή μικρού έργου (δρόμος, λιμάνι, αεροδρόμιο, σχολείο, Πανεπιστήμιο, νοσοκομείο, ξενοδοχείο, φράγμα, σιδηροδρομική γραμμή κλπ.) σε ένα διδόμενο φανταστικό τοπίο, προσπαθώντας να συνδυάσουν τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα για τους κατοίκους και τη μικρότερη ενόχληση προς το περιβάλλον. Μία μεγαλύτερη εργασία τους καλούνται να την παρουσιάσουν και ενώπιον των συμφοιτητών τους ή ενός ευρύτερου κοινού.
Στο τέλος κάθε εξαμήνου, στην αντίστοιχη εξεταστική, οι σπουδαστές εξετάζονται γραπτά σε ένα σύνολο ερωτημάτων, που περιλαμβάνουν θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας και καλύπτουν πρακτικά ολόκληρα την ύλη. Στο εργαστήριο ο βαθμός εξάγεται από γραπτές ατομικές σύντομες εργασίες και την προφορική τους παρουσίαση, κατά την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οπτικά βοηθήματα (διαφάνειες ή παρουσίαση Power Point), εάν το επιθυμούν.
Agee J.K. and D.R. Johnson (eds). 1988. Ecosystem Management for Parks and Wilderness. Univ. of Washington Press. 237 pp.
Costanza R., B.G. Norton (eds). 1992. Ecosystem Health. New Goals for Environmental Management. Island Press. 269 pp.
O’ Riordan T. (Ed.). 2000. Environmental Science for Environmental Management. Prentice Hall. 520 pp.
