Ακαδημαϊκό Προσωπικό
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα εστιάζει στα παρακάτω θέματα:
- Εισαγωγή των εννοιών της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας.
- Μοντέλα καινοτομίας και ιστορική εξέλιξης τους. Ανάλυση της διαδικασίας της καινοτομίας. Μοντέλα κατανόησης της καινοτομίας (γραμικό μοντέλο, μοντέλο τριπλού και τετραπλού έλικα, κλπ).
- Κατανόηση της έννοιας και της σημασίας της επιχειρηματικότητας καθώς και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο αναπτύσσεται.
- Η κατανόηση των στρατηγικών και μεθόδων ανάπτυξης καινοτομίας.
- Διάχυση καινοτομίας. Σιγμοειδής καμπύλη (Diffusion of Innovation and the S-curve)
- Καινοτομία και Διαδίκτυο – μελέτες περιπτώσεων ηλεκτρονικών υπηρεσιών (eServices).
- Κατανόηση της σημασίας του επιχειρηματικού μοντέλου και ανάλυση επιτυχημένων τέτοιων μοντέλων για ηλεκτρονικές υπηρεσίες (eServices - eBusiness).
- Ανάλυση των σταδίων της επιχειρηματικής διαδικασίας:
- σύλληψη επιχειρηματικής ιδέας,
- αξιολόγηση επιχειρηματικού μοντέλου,
- δημιουργία επιχειρηματικού σχεδίου,
- επιλογή βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης και
- διερεύνηση στρατηγικών εξόδου.
- Εισαγωγικά θέματα οικονομικής των επιχειρήσεων – ανάλυση νεκρού σημείου (break even analysis)
- Η κατανόηση των πηγών χρηματοδότησης σε όλα τα στάδια του επιχειρείν με έμφαση στα κεφάλαια υψηλού επιχειρηματικού κινδύνου.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Η. Γ. Καραγιάννης, Ι. Λ. Μπακούρος, «Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα: Θεωρία – Πράξη», Εκδόσεις Σοφία, 2010. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 1104
- Κομνηνός Νίκος, Κυργιαφίνη Λίνα, Σεφερτζή Έλενα, «Τεχνολογίες ανάπτυξης καινοτομίας σε περιφέρειες και συμπλέγματα παραγωγής», Έκδοση: 1η έκδ./2001, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32071.
- E.M. Rogers, Diffusion of Innovation, 5th Edition, 2003.
- Κατάλληλα επιστημονικά άρθρα θα δίνονται σαν υλικό σε κάθε θεματική ενότητα του Μαθήματος.