2017-02-22: Η UPS παραδίδει με drone και αποδεικνύει ότι αργεί εκείνη η μέρα

 

Πριν πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας
Η UPS επιδεικνύει την παράδοση με drone, αποδεικνύει ότι αργεί εκείνη η μέρα

 

 

Η επίσημη, και κυρίως η ανεπίσημη, πρώτη επίδειξη της παράδοσης εμπορευμάτων κατ'οίκον με drone από τη UPS άνοιξε τη συζήτηση για τους ενδεχόμενους κινδύνους που κρύβονται πίσω από τις φιλόδοξες και εντυπωσιακές προσπάθειες της βιομηχανίας.
Η οροφή στο μαύρο φορτηγό της UPS άνοιξε για να αποκαλύψει ένα εντυπωσιακό οκτακόπτερο που ανυψώνεται κουβαλώντας σε ένα μεταλλικό πλέγμα ένα μικρό πακέτο. Το drone πέταξε μόνο του διανύοντας μια προεπιλεγμένη διαδρομή για να παραδώσει στο έδαφος σε παρακείμενο σπίτι το πακέτο του. Έπειτα, επέστρεψε πετώντας πίσω στο μαύρο φορτηγό της UPS που είχε τώρα μετακινηθεί σε διαφορετικό κοντινό σημείο. Το φορτηγό τράβηξε το drone με ρομποτικούς βραχίονες και το προσάρτησε στην οροφή του, όπου φορτίστηκε για να είναι έτοιμο για την επόμενη παράδοση.
«Δεν φιλοδοξούμε να υποκαταστήσουμε τους οδηγούς μας με drone», εξήγησαν οι εκπρόσωποι της γνωστής αμερικανικής εταιρείας ταχυμεταφορών κατά την παρουσίαση του πειραματικού drone στον ειδικό Τύπο από μια φάρμα στην αγροτική περιοχή Τάμπα της Φλόριντα, ΗΠΑ. Σκοπός μας είναι να συνδράμουμε την ταχεία διεκπεραίωση της εργασίας τους, ιδιαίτερα σε περιοχές απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες, στο τελευταίο σκέλος της διαδρομής των φορτηγών.
Το οκτακόπτερο της UPS ονομάζεται HorseFly και κατασκευάζεται από την ειδικευμένη στον τομέα αυτό Workhorse Group Inc., με έδρα το Οχάιο, ΗΠΑ, την εταιρεία που επίσης κατασκεύασε το ηλεκτρικό φορτηγό με την ειδική συρόμενη οροφή με δυνατότητα φόρτισης και υποβοήθηση προσγείωσης drone που χρησιμοποιήθηκε κατά την επίδειξη.
Το βάρος του HorseFly είναι 4.3 κιλά και μπορεί να μεταφέρει πακέτο βάρους έως και 4,5 κιλών, με ταχύτητα 72 χιλιομέτρων την ώρα, σε απόσταση όχι μεγαλύτερης διάρκειας από 30 λεπτά -τα καταναλωτικά drone περιορίζονται σε πτήσεις έως 22 λεπτών. Για τη δοκιμή, το drone έπρεπε να παραμένει ορατό από πιλότο, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις της αρμόδιας αμερικανικής υπηρεσίας FAA, οι οποίες τελούν ακόμα υπό διαμόρφωση.
Η διαδρομή που ακολούθησε το drone ήταν προγραμματισμένη, στο μέλλον όμως η UPS δηλώνει ότι θα αξιοποιήσει εφαρμογή δρομολόγησης από την οποία θα ορίζονται οι διαδρομές στόλου drone. Οι απαιτήσεις του συστήματος πλοήγησης και δρομολόγησης είναι ιδιαίτερα υψηλές, αφού αντλεί πληροφορίες για τη διαμόρφωση του εδάφους, της συνθήκες πτήσης, τις καιρικές συνθήκες και την ένταση του ανέμου και απαιτεί πρόσβαση στο Διαδίκτυο 4G, στοιχεία θέσης από GPS, πυξίδα και κάμερα infrared για την ασφαλή προσγείωση των drone. Ιδιαίτερη μέριμνα απαιτείται επίσης σε περίπτωση βλάβης στις έλικες του αυτόνομου ιπτάμενου οχήματος -εάν αφορά μία, τότε το ΗorseFly μπορεί να συνεχίσει την πτήση του, εάν αφορά σε δύο τότε μπορεί τουλάχιστον να προσγειωθεί, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Κατά την επίσημη επίδειξη ενώπιον δημοσιογράφων η επίδειξη ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε. Σε μια δεύτερη ωστόσο, ανεπίσημη, κάποια παρεμβολή, ενδεχομένως από τις κάμερες των ρεπόρτερ, γράφει το TechCrunch, επηρέασε την πυξίδα του HorseFly. Το drone ακύρωσε την πτήση του, προσπάθησε να προσγειωθεί πίσω στην οροφή που τώρα έκλεινε, έπεσε στο πλάι και θα προσγειωνόταν ανώμαλα στο έδαφος, εάν προηγουμένως ένας χειριστής δεν αναλάμβανε να το σώσει. «Δεν έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο», είπε ο διευθύνοντας σύμβουλος της κατασκευάστριας Workhorse...
Προς το παρόν, τέτοιες επιδείξεις -ανάλογες έχουν προηγηθεί από την Amazon- θεωρούνται απαραίτητες για λόγους προβολής των επιχειρήσεων αφού κερδίζουν το ενδιαφέρον του κοινού και δίνουν την αίσθηση της καινοτομίας σε όσους τις παρακολουθούν. Εντούτοις, καμιά φορά, τέτοια ατυχήματα φανερώνουν πως δεν είναι όλα έτοιμα ακόμα για να γεμίσουν οι ουρανοί με αερομεταφερόμενα πακέτα σε κλουβιά, και μάλιστα σε πυκνοκατοικημένες πόλεις.

Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500130660

 

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr