2017-04-12: Τεχνητή νοημοσύνη κέρδισε 290.000 δολάρια στο πόκερ

 

Τεχνητή νοημοσύνη κέρδισε 290.000 δολάρια στο πόκερ
Διασυρμός για τους ανθρώπους

 


Ο Νόαμ Μπράουν, ένας από τους δημιουργούς του συστήματος, παρακολουθεί το τουρνουά στην Κίνα.

Λίγους μήνες μετά την πρώτη, ιστορική νίκη της μηχανής έναντι του ανθρώπου στο παιχνίδι του πόκερ, μια βελτιωμένη βερσιόν της ίδιας τεχνητής νοημοσύνης κατατρόπωσε και πάλι τους ανθρώπινους αντιπάλους και τους ξάφρισε 290.000 δολάρια, τα οποία θα διατεθούν για τη βελτίωσή της.
Το πρόγραμμα Lengpudashi, δημιουργία του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον του Πίτσμπουργκ, νίκησε μια ομάδα έξι παικτών σε πενθήμερο τουρνουά που πραγματοποιήθηκε σε συνεδριακό κέντρο του κινεζικού νησιού Χαϊνάν.
Η ανθρώπινη ομάδα είχε επικεφαλής τον Άλαν Ντου, νικητή του περυσινού τουρνουά World Series of Poker στην κατηγορία Texas Hold'em. Στο πλευρό του έπαιξαν μηχανικοί, προγραμματιστές και επενδυτές, οι οποίοι μάταια προσπάθησαν να εφαρμόσουν τη Θεωρία των Παιγνίων κόντρα στη μηχανή.
Το χρηματικό έπαθλο θα διατεθεί στην Strategic Machine, την εταιρεία που ίδρυσαν οι δημιουργοί της τεχνητής νοημοσύνης, ο καθηγητής Τουόμας Σάντχολμ και ο διδακτορικός φοιτητής του Νόαμ Μπράουν.
Οι υπολογιστές έχουν κερδίσει τους ανθρώπους σε παιχνίδια όπως το σκάκι, η ντάμα και πιο πρόσφατα το κινεζικό παιχνίδι γκο. Όλα αυτά όμως είναι παιχνίδια στα οποία οι παίκτες βλέπουν στο τραπέζι τα πιόνια του αντιπάλου.
Το πόκερ θεωρείται μεγαλύτερη πρόκληση για τις μηχανές επειδή είναι παιχνίδι «ατελούς πληροφορίας», στο οποίο οι παίκτες δεν γνωρίζουν τι κρύβουν οι αντίπαλοί τους. Αυτό σημαίνει ότι το Lengpudashi πρέπει να ποντάρει σε περίπλοκες στρατηγικές, ακόμα και να μπλοφάρει, και σταδιακά να μαθαίνει από τα λάθη του.
«Ο κόσμος πιστεύει ότι το μπλοφάρισμα είναι μια πολύ ανθρώπινη συμπεριφορά. Αποδεικνύεται όμως ότι αυτό δεν ισχύει» σχολίασε στο Bloomberg ο Νόαμ Μπράουν του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον. «Ο υπολογιστής μπορεί να μάθει από την εμπειρία του ότι, αν έχει αδύναμο χαρτί και μπλοφάρει, μπορεί να κερδίσει χρήματα» εξήγησε.
Το Lengpudashi αποτελεί μετενσάρκωση του συστήματος Libratus, το οποίο έγραψε ιστορία όταν νίκησε τον Ιανουάριο τέσσερις από τους καλύτερους παίκτες του πόκερ παγκοσμίως.
Βασικός στόχος των δημιουργών του, πάντως, δεν ήταν να τινάξουν τη μπάνκα - η βασική ιδέα είναι ότι οι τεχνικές που απαιτήθηκαν για τη νίκη στο πόκερ θα αποτελέσουν τη βάση για μηχανές λήψης στρατηγικών αποφάσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για παράδειγμα σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες ή στην κυβερνοασφάλεια.
Το Lengpudashi τρέχει σήμερα σε υπερυπολογιστές κοντά στο Πανεπιστήμιο του Κάρνεγκι Μέλον, σύμφωνα όμως με τους ερευνητές θα μπορούσε να τρέχει ακόμα και σε κινητά τηλέφωνα εντός μιας πενταετίας.

Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500139116&ref=newsletter

 

 

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr