2018-02-15: Ο Chrome ξεκινά επιλεκτικό μπλοκάρισμα ενοχλητικών διαφημίσεων

 

Ο Chrome ξεκινά επιλεκτικό μπλοκάρισμα ενοχλητικών διαφημίσεων
Υποψίες για αύξηση της διαφημιστικής πίτας της Google
 

 

Ο Chrome, το δημοφιλές πρόγραμμα της Google για πλοήγηση στο διαδίκτυο, θα αρχίσει από σήμερα να μπλοκάρει επιλεκτικά online διαφημίσεις ιστοσελίδων, που συστηματικά ενοχλούν τους χρήστες ή παρεμποδίζουν το ομαλό «σερφάρισμά» τους.
Η νέα δυνατότητα θα βάζει αυτομάτως «φρένο» σε ενοχλητικές διαφημίσεις ιστοσελίδων, όπως αυτές που ξαφνικά παίζουν αυτόματα βίντεο με δυνατό ήχο. Θα μπλοκάρονται ακόμη και διαφημίσεις της ίδιας της Google, αλλά οι χρήστες θα έχουν την ευκαιρία να επιτρέψουν την προβολή μιας διαφήμισης, αν το επιθυμούν.
Στόχος της Google είναι να πείσει τους χρήστες να εγκαταλείψουν τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (ad blockers) που επιτρέπει το καθολικό μπλοκάρισμα των διαφημίσεων και να αρκεσθούν στις νέες δυνατότητες του Chrome. Τα προγράμματα ad-blocking είναι ευρέως χρησιμοποιούμενα σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια των χρηστών να κάνουν πιο εύκολη την περιήγησή τους στο Ίντερνετ, αλλά στερούν έσοδα από τους διαφημιζόμενους, τους διαφημιστικές και την ίδια τη Google.
Μαζί με το Facebook, η Google ελέγχει την online διαφημιστική αγορά. Οι καχύποπτοι αναλυτές εκτιμούν ότι η νέα κίνηση της Google δεν αποσκοπεί τόσο στο να «καθαρίσει» το διαδίκτυο από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, όσο στο να διευρύνει το δικό της μερίδιο στη διαφημιστική «πίτα».
Είναι ενδεικτικό ότι ο Chrome θα εξαιρεί από το «μπλόκο» μία από τις πιο σημαντικές μορφές διαφήμισης της Google, όσες «τρέχουν» πριν τα βίντεο στο YouTube (το οποίο ανήκει στην ίδια). Στην ουσία, με τη νέα κίνησή της, η Google φροντίζει να μπλοκάρει η ίδια επιλεκτικά μερικές διαφημίσεις, προκειμένου να μη μπλοκάρουν οι χρήστες όλες ανεξαιρέτως τις διαφημίσεις.
Ανάμεσα στις online διαφημίσεις που μπαίνουν στο στόχαστρο, είναι όσες ξεπηδούν με μεγάλο ξεχωριστό παράθυρο (pop-up) χωρίς καν εικονίδιο εξόδου, οι μεγάλες που «αιωρούνται» πάνω από την ιστοσελίδα και εκείνες που έχουν έντονα χρώματα στο υπόβαθρο της ιστοσελίδας.
Αν -αρχής γενομένης από τις 15 Φεβρουαρίου- ορισμένοι ιστότοποι δεν συμμορφώνονται και δεν αναπροσαρμόζουν το είδος και την εμφάνιση των online διαφημίσεών τους, ο Google Chrome θα τις μπλοκάρει αυτόματα για λογαριασμό των χρηστών. Η Google, αφού κάνει δειγματοληπτική έρευνα, θα ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων ότι πρέπει να προχωρήσουν σε αλλαγές στις διαφημίσεις τους μέσα σε 30 μέρες. Αν αυτοί δεν συμμορφώνονται, θα αρχίζει το «μπλόκο» από τον Chrome.
Οι όποιες ενστάσεις από τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων, των οποίων μπλοκάρονται οι διαφημίσεις επειδή κρίνονται ενοχλητικές, θα λύνονται μέσω της Συμμαχίας για Καλύτερες Διαφημίσεις, η οποία περιλαμβάνει ως μέλη τη Google, το Facebook, μεγάλους οργανισμούς ενημέρωσης όπως η News Corp κ.α.

Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500198958&ref=newsletter

 

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr