2017-01-23: Η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ αθωώνει το Autopilot της Tesla

 

Η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ αθωώνει το Autopilot της Tesla

 

Το Tesla Model S που ενεπλάκη στο θανατηφόρο δυστύχημα της 7ης Μαϊου 2016 στο Γουίλιστον (Φλόριντα, ΗΠΑ)-το επάνω μέρος του αυτοκινήτου έχει αποκοπεί.

 

O οδηγός είχε επτά δευτερόλεπτα στη διάθεσή του για να δει το προπορευόμενο φορτηγό και να αντιδράσει. Εντούτοις, η έρευνα έδειξε ότι ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν δεν έπιασε το τιμόνι, δεν πάτησε τα φρένα και άφησε το Tesla Model S να χειριστεί την κατάσταση, δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας στις ΗΠΑ (NHTSA), Μπράιαν Τόμας.
Ξέρατε ότι... Σύμφωνα με τις δηλώσεις αξιωματούχων και Tesla, το δυστύχημα αποδίδεται στην αποτυχία των καμερών του αυτοκινήτου να διακρίνουν τη λευκή πλευρά του φορτηγού-ρυμουλκού που έστριβε μπροστά του από τον φωτεινό ουρανό, με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιηθούν αυτόματα τα φρένα του αυτοκινήτου.
Η Tesla δεν παραπλάνησε τους οδηγούς, αφού περιέγραφε το Autopilot ως σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης, παρά την ύπαρξη του οποίου επεσήμαινε στους οδηγούς ότι δεν πρέπει να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι.
Με αυτή την ανακοίνωση, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ δεν απαιτεί την ανάκληση των επίμαχων Tesla, μετά το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο σε «αυτόνομο» αυτοκίνητο.
Η έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας έδειξε ότι δεν υπήρχαν κατασκευαστικά λάθη στην κατασκευή του Autopilot, και ως εκ τούτου δεν θα χρειαστεί να ανακληθούν τα Tesla Model S. Από την άλλη, επεσήμανε ότι στο εξής εάν εντοπίζονται προβλήματα σε ημι-αυτόνομα οχήματα αυτά θα πρέπει να ανακαλούνται, ακόμα κι αν είναι εφικτή η ενημέρωση του λογισμικού τους μέσω δικτύου.
Πάντως, η υπηρεσία αναγνώρισε ότι οι οδηγοί συχνά δεν διαβάζουν το εγχειρίδιο χρήσης, ότι δεν είναι αρκετό να συμπεριλαμβάνονται εκεί οι απαραίτητες προειδοποιήσεις. Επισημαίνεται τέλος πως υπάρχει έντονη ανησυχία στην αυτοκινητοβιομηχανία για τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την προβολή και την προώθηση τέτοιων λειτουργιών υποβοηθούμενης οδήγησης.

 

Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500126427

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr