2017-11-17: Tesla Semi: Μεταφορές… στην ηλεκτρική ζώνη

 

Tesla Semi: Μεταφορές… στην ηλεκτρική ζώνη

 

Η κατασκευή του ηλεκτροκίνητο φορτηγού της Tesla αναμένεται να ξεκινήσει από το 2019.

 

Μετά από πολλές αναβολές η Tesla, έκανε τελικώς τα αποκαλυπτήρια του πρώτου ηλεκτροκίνητου φορτηγού της το οποίο ονομάζεται Semi και πλην της ηλεκτροκίνητης υπόστασής του υπόσχεται να ανατρέψει και ορισμένα από τα δεδομένα της κατηγορίας των βαρέων οχημάτων χάρη σε μια σειρά εντυπωσιακές προδιαγραφές και σε επίπεδο επιδόσεων.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτές, το Semi θα μπορεί να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε μόλις 5,0 δευτερόλεπτα, χρόνος που αν και προϋποθέτει την απουσία ρυμουλκούμενου, υπολείπεται ακόμα και σχέση με πολλά σημερινά συμβατικά τετράτροχα πολύ μικρότερου όγκου και βάρους. Με ρυμουλκούμενο βάρους έως και 36 τόνων ο χρόνος επιτάχυνσης αυξάνεται σε 20 δευτερόλεπτα, μέγεθος εξίσου εντυπωσιακό για την κατηγορία.
Επίσης, σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, θα μπορεί να κινηθεί σε δρόμους με κλίση έως 5% αναπτύσσοντας ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο για την κατηγορία.
Σε όρους αυτονομίας, το Semi υπόσχεται 800 χλμ. σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων, μέγεθος που επίσης υπερβαίνει την συνήθη αυτονομία ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού.
Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση, αξίζει να σημειωθεί ότι με την συνδρομή ταχυφορτιστή οι μπαταρίες μπορούν να αναπληρώσουν ενέργεια που αντιστοιχεί σε απόσταση περίπου 650 χλμ. σε μισή ώρα.
Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι η σχεδίασή του πλην της φουτουριστικής αίσθησης που εξασφαλίζει, διεκδικεί και ιδιαίτερες περγαμηνές στην αεροδυναμική η οποία στην περίπτωση του Semi και σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η Tesla, είναι καλύτερη από αυτήν της Bugatti Chiron.
Στο ίδιο φουτουριστικό και τεχνολογικά ενσυνείδητο σκεπτικό εντάσσεται και η καμπίνα όπου η θέση του οδηγού τοποθετείται στο κέντρο, ενώ το τιμόνι πλαισιώνεται από δύο ευμεγέθεις οθόνες αφής που υπόσχονται να παράσχουν ό,τι πληροφορία και gadget απαιτεί ένας έπαγγελματίας οδηγός. Επίσης, μια σειρά από κάμερες, αισθητήρες και radar τα οποία συνεργάζονται με τα συστήματα υποβοήθησης, φιλοδοξούν να κάνουν ευκολότερη τη ζωή του οδηγού λειτουργώντας επικουρικά ή ακόμα και να αναλαμβάνουν πλήρως σε περίπτωση κίνησης σε κονβόι.

Πηγή: http://auto.in.gr/news/world/article/?aid=1500175587

 

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr