2017-07-21: Ο Έλον Μασκ «έλαβε έγκριση» για την πρώτη γραμμή Hyperloop

 

Ο Έλον Μασκ «έλαβε έγκριση» για την πρώτη γραμμή Hyperloop

 


Τα βαγόνια του Hyperloop θα κινούνταν μέσα σε τούνελ από τα οποία έχει αφαιρεθεί ο περισσότερος αέρας ώστε να ελαχιστοποιούνται οι τριβές.

 

Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Έλον Μασκ δήλωσε ότι έλαβε «προφορική έγκριση από την κυβέρνηση» για τη δημιουργία μιας φουτουριστικής υπόγειας γραμμής Hyperloοp που θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Υόρκη - Ουάσινγκτον σε μόλις μισή ώρα.
O Μασκ, ιδρυτής της εταιρείας διαστημικών μεταφορών SpaceX και της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, παρουσίασε την ιδέα του Hyperloop το 2012, με την υπόσχεση ότι θα φέρει επανάσταση στις επίγειες μεταφορές: βαγόνια θα κινούνται μέσα σε τούνελ μειωμένης ατμοσφαιρικής πίεσης σχεδόν χωρίς αντιστάσεις, αναπτύσσοντας ταχύτητες από 700 μέχρι 1.200 χιλιόμετρα την ώρα, στο εύρος των μη υπερηχητικών αεροπλάνων.
Ανεξάρτητες εταιρείες όπως η Hyperloop One πειραματίζονται εδώ και χρόνια με την ιδέα, αν και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια για την κατασκευή εμπορικής γραμμής.
Η Boring Company, μια εταιρεία διάνοιξης σηράγγων την οποία ίδρυσε ο Μασκ για την προώθηση του Hyperloop, ανακοίνωσε ότι «έλαβε προφορική στήριξη από βασικούς κυβερνητικούς παράγοντες για το σχέδιο διάνοιξης σηράγγων», και περιμένει τώρα την επίσημη έγκριση για έναρξη των εργασιών εντός του έτους.
Σε σχετική ανάρτησή του στο Twitter, ο Μασκ δεν διευκρίνισε ποιος έδωσε την προφορική έγκριση και παραδέχτηκε ότι η συμφωνία δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Όπως αναφέρει το Associated Press, ο Λευκός Οίκος επιβεβαίωσε ότι είχε «θετικές συνομιλίες» με τον Μασκ και στελέχη της Boring Co.
Όπως είπε ο Μασκ, η γραμμή ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και την Ουάσινγκτον, με ενδιάμεσους σταθμούς στη Φιλαδέλφεια και τη Βαλτιμόρη, θα μείωνε το χρόνο του ταξιδιού στα 29 λεπτά. Σήμερα, τα ταχύτερα τρένα της εταιρείας Amtrak χρειάζονται λίγο κάτω από τρεις ώρες.
Παραμένει ωστόσο αμφίβολο αν η υλοποίηση του έργου μπορεί να ξεκινήσει φέτος, δεδομένου ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα απαιτούσε έγκριση από δεκάδες ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές Αρχές.
Τα δημαρχεία της Νέας Υόρκης και της Φιλαδέλφειας ανέφεραν ότι δεν έχουν λάβει γνώση της υποτιθέμενης συμφωνίας.
Η Boring Co. έχει πάντως κι άλλα σχέδια στα συρτάρια της για γραμμές Hyperloop στο μποτιλιαρισμένο Λος Άντζελες, στην Ανατολική Ακτή, και από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο. Έχει επίσης συζητήσει με την πόλη του Σικάγο το ενδεχόμενο κατασκευής τούνελ μέχρι το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ο'Χέιρ».

Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500155769#ref=newsletter

 

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Κέντρο παιδείας, έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της ανώτατης εκπαίδευσης στα Χανιά, για τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, τους αυτοματισμούς, τα laser, τα δίκτυα, τους υπολογιστές, την πληροφορική, τη βιοϊατρική τεχνολογία και τα αμυντικά συστήματα.

ΠΜΣ "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών"
Αρχές Οκτωβρίου κάθε έτους λήγει η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής σε κάθε νέο ετήσιο κύκλο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ηλεκτρονικά Συστήματα Τηλεπικοινωνιών & Αυτοματισμών".

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Σχολή Μηχανικών
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Ρωμανού 3, ΤΕΙ, Χαλέπα, 73133 Χανιά
Fax: 28210 23003

Website: https://www.hmu.gr/ee

Γραμματεία
Νίκη Γείτονα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος
Τηλ: 28210 23058
Email: gitona@hmu.gr

Καλλιόπη Γκατζούνη, Γραμματέας Τμήματος
Τηλ: 28210 23008
Email: gatzouni@hmu.gr

Πρόεδρος (1/9/2020 - 31/8/2022)
Ιωάννης Χατζάκης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23006
Email: akonstantaras@hmu.gr

Διευθυντής ΠΜΣ ΗΣΤΑ
Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αν. Καθηγητής
Τηλ: 28210 23059, 23029
Email: ivardia@hmu.gr